رنج بشاگرد از فقر خودپرداز و بانک/ مغازه داران از آب گل آلود ماهی می گیرند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
بازدید : 297
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

رنج بشاگرد از فقر خودپرداز و بانک/ مغازه داران از آب گل آلود ماهی می گیرند

کمبود شعبه بانکی و دستگاه خودپرداز در سردشت بشاگرد به یکی از مشکلات اساسی مردم این بخش تبدیل شده است و شهر سردشت به عنوان مرکز شهرستان بشاگرد فقط یک شعبه بانک دارد و جوابگوی نیازمندیهای شهر نیست.

به گزارش عصر بشاگرد ؛ به نقل از بشاگرد نیوز، شاید برای مردم دیگر شهرها عجیب باشد ولی شهر سردشت بشاگرد به همراه دهها روستای اطرافش فقط یک بانک و یک خودپرداز دارد.

 

اکنون با پیشرفت سیستم بانکی و برخورداری بانک ها از جدید ترین سیستم ها و نرم افزارها برای رفاه حال مشتریان خود و انجام برخی از امور بانکی مردم توسط دستگاه های الکترونیکی مانند دستگاه های خودپرداز، متأسفانه برای جمعیت ۴۰ هزار نفری شهرستان بشاگرد فقط یک سیستم خودپرداز در مرکز این شهرستان وجود دارد.

 

بیشتر مردم این شهرستان برای انجام امور دریافت و پرداخت وجوهات، پرداخت قبوض آب و برق و تلفن، دریافت شارژهای تلفن همراه و جابه جایی و انتقال پول از سیستم های خود پرداز استفاده می کنند.

 

این در حالی است که دسترسی مردم به این دستگاه ها بسیار آسان و سهل شده است ولی شهرستان تازه تاسیس شده بشاگرد پس از گذشت هفت سال با جمعیت شهری و روستایی بیش از ۴۰ هزار نفر فقط دو دستگاه خودپرداز (ITM) دارد که به هیچ وجه پاسخ گوی نیاز مراجعان و مشتریان بانکی نمی باشد.

 

مردم شهرستان بشاگرد از وضعیت موجود ناراضی و گلایه مند هستند و با وجود سه بخش در شهرستان و فواصل شهری و روستایی این شهر نیازمند دستگاه های ITM بیشتری است.

 

وجود تنها یک عدد دستگاه خودپرداز در مرکز شهرستان بشاگرد کافی نیست و این شهر به شدت نیازمند ارائه خدمات دیگر شعب بانک ها است.

 

قابل ذکر است در شهرستان بشاگرد دو شعبه بانک و خودپرداز وجود دارد، یکی بانک ملی در شهر سردشت و دیگری بانک کشاورزی در شهر گوهران سهم هر کدام از شهرهای بشاگرد تنها یک شعبه بانک است.

 

وجود تنها یک دستگاه خودپرداز در شهر سردشت و با توجه به مرکز شهرستان بودن این شهر، باعث شده است نیازها و امور بانکی مردمان روستاهای اطراف را به طور کامل برطرف نکند.

 

تنها شعبه بانک ملی شهر سردشت با یک دستگاه خودپرداز مملو از جمعیتی است که مجبورند ساعت ها در انتظار در صف ها بایستند تا در نوبت مقرر به کارهای بانکی خود برسند که این جمعیت با پرداخت یارانه نقدی بیش از دو برابر می شود.

 

بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان بشاگرد در روستاها ساکن می باشند و دسترسی آن ها به شیوه های نوین اینترنت بانک عملا غیر ممکن است و فاصله بسیار زیاد برخی از این روستاها از مرکز شهرستان که گاه به ۶۰ کیلومتر می رسد، مشکلات آنان را برای دست یابی به خدمات بانکی بیشتر می کند و این در حالی است که ۹۰ درصد از مسیرهای روستایی این شهرستان خاکی و صعب العبور می باشد.

 

با توجه به فراگیر شدن خدمات بانکی و نیاز اقشار جامعه به دریافت خدمات از عابربانک، در این شهر تنها یک دستگاه عابربانک وجود دارد که مردم این شهرستان تنها چشم به همین عابر بانک دارند.

 

این در حالی است که در زمان واریز یارانه نقدی به حساب خانوارها این دستگاه خودپرداز با ازدحام جمعیت مواجه می شود که گاه درگیری و تنش بین مردم به‌ وجود می‌ آید.

 

نه‌ تنها در زمان واریز یارانه‌ها بلکه در روزهای عادی نیز شاهد تجمع مردم در جلوی عابربانک هستیم و به دلیل جمعیت زیاد یک عابر بانک به تنهایی جوابگوی نیازهای مردم نیست.

 

گاهی مردم به دلیل عدم جواب دهی خودپرداز و صرفه جویی در وقت مجبور هستند برای دریافت پول به مغازه‌ها رفته که باید کارمزدی چند برابر کارمزد بانک‌ها برای دریافت وجه به مغازه‌داران بدهند.

 

برخی از مغازه داران شهر سردشت از این فرصت بهترین استفاده را می برند و با دادن پول نقد به مردم کارمزد خیلی خوبی دریافت می کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه:
 
ارسال نظر
 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: رنج بشاگرد از فقر خودپرداز و بانک/ مغازه داران از آب گل آلود ماهی می گیرند , گلایه ونارضایتی مردم از وضعیت موجود ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 1659
بازدید کل : 125105
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com